Tämä on mun uudenvuodenlupaus itselleni, se sama jonka lähes jokainen antaa vuodesta toiseen ja suurin osa ei siinä onnistu...eli "Päätän laihduttaa"...

Mun projekti alkaa huomenna, ei 1.1. niin kuin yleensä, koska tiesin etten lomalla siihen pysty kuitenkaan ilman säännöllistä päivärytmiä, miksi aloittaa mitään, jos tietää ettei onnistu ? Nyt ainakin edellytykset onnistumiselle on olemassa.

Tämä ei ole mikään laihdutuskuuri vaan elämänmuutos terveellisempään : liikuntaa ja oikeaa ruokaa sopivassa suhteessa.

Mä painan nyt 94 kg ja BMI on lähes 30, mikä tarkoittaa lievää ylipainoa, mutta olen vain muutaman kilon päässä merkittävästä ylipainosta, nykyisillä elämäntavoillani siis hyvin lähellä ja sitä en halua elimistölleni tehdä. Pari kuukautta sitten kävin kehon rasvamittauksessa, jossa selvisi, että mun kropassa on 19 kg ylimääräistä rasvaa eli siinäpä tavoitetta kerrakseen saada nuo pois. En aio selvitä koko urakasta tämän vuoden aikana, mutta toivon että paino rupeaa tippumaan ja kroppa kiinteytymään pikkuhiljaa.

Tätä kirjoittaessani söin toistaiseksi viimeisen roskaruoka-aterian, ja olen iloinen ettei se itseasiassa maistunut ollenkaan hyvältä :D! Tästä on hyvä alkaa...